.comment-link {margin-left:.6em;}

Ramblings of the Forever-12-Year-Old

Monday, August 30, 2004

有關於七年級生.. ^^"

This is a short sharing forwarded by a colleague, and it's really funny, but at the same time, worth thinking about... Well, okay, I know, I'm getting lazy already... (not posting anything for more than two weeks, then the first post after that wasn't actually written by myself...) Oh, well... at least it's something, lah... blah... XD

Thanks for akanie for reminding me a couple of times, neh... I needed that, lah.. Keep them coming, lor!! XD

=======================================


我本身是一個70年次1月出生的人..
我也很討厭人家說什麼"七年級七年級的..."諸如此類的話..
但是在一次親身體驗之後..我終於發現為什麼人家會討厭七年級的........

我之前曾在一家補習班當視訊人員..因為裡面的同事對電腦都不懂 ..
所以公司關於電腦的事我都要攬在身上全包...而2003年11月..我要辭職了..
單位主管也希望能找一個跟我一樣能全包的...而他們不懂電腦..
所以他們將面試的工作交給我....
其中一個來應徵的是一個四技二的學生(大學二年級)..故事於是開始....

我 :學弟您好~我想請教您一些問題..請問您喔..當光碟機挑片的時候..你會怎麼處理?
學弟 :喔~~我想應該是光碟片的問題...買好一點應該就沒問題了 ....
我 :喔~學弟..你可能誤會我的意思..我是說你會怎麼對電腦處理..
學弟 :那應該是燒錄器的問題..買好一點的就不會有問題.....
我 :喔~不不不..我的意思是說..你會對光碟機怎麼處理(夠明白了吧)..
學弟 :怎麼處理..?..要怎麼處理..就燒錄器跟片買好一點就好了丫 ~..
(你到底聽不聽得懂人話丫~~)
我 :我開門見山好了..你會不會自己將光碟機拆開調它的可調式電阻..
(其目的在於將電射光調強..而且這是基本的..這裡什麼都要自己修..)
學弟 :為什麼要拆..就送修就好了丫~~
(那我請你來幹嘛丫!!!!!)
我 :我們的工作都是自己來的..送修的話會浪費成本..所以要會調才行..
學弟 : 我又不是電子電機科的人...我幹嘛要會拆...
(老子我念工管的..騙肖耶~~)
我 :.......那....你會不會用win2000server....
學弟 :我會win98跟xp....
我 :win2000server....
學弟 :我會win98跟xp....
(靠夭喔~~聽不懂人話喔...狗都會用..每個有電腦的人哪個人不是天天在用..)
我 :是這樣的..因為它的安全性高..而且.....
(在此不多說..因為說很多它的特性)..
學弟 :那可以將我們裡面的那台主機換成xp的丫~~
(乾脆去跟聯招會說..我只會國文..以後都考國文就好..其它都不要考好了..)
我 :..........................
學弟 :學長..其實我想說給你們一些建議...
我 :喔~~請說..(拜託你說說人話吧...)
學弟 :我覺得你們可以『再』請一個視訊人員....
我 :喔~~為什麼呢?..
學弟 :不然我以後一個人作會很累喔~~
我 :(看到鬼咧.不然你是錄取了喔..)........................

=====================================

So, what are your thoughts about our younger generation??
Or maybe we ourselves have some of these tendencies as well?? >"<


4 Comments:

  • true neee...
    sometimes can't seem to find "common" sense...
    sigh...

    By Blogger smallwei, at Saturday, September 04, 2004 2:52:00 AM  

  • Common sense, huh... What I was thinking wasn't about common sense, though... It's more about how the younger generation are kind of spoiled that it's not even in their mind that they can fix things, when there's a problem with something, they just throw it away and get a new one, not ever thinking about saving money.... And, I guess, the main thing is the lack of ability to 受苦, bah....

    That doesn't mean that we "older people" are better than them, though... Because we have plenty of faults ourselves... But I just thought that this story is interesting in pointing this characteristic of the younger generation out.. ^^"

    By Blogger Cutie Sushi, at Saturday, September 04, 2004 9:06:00 AM  

  • This comment has been removed by a blog administrator.

    By Blogger Cutie Sushi, at Saturday, September 04, 2004 9:06:00 AM  

  • 我到覺得全是作者自以為是的屁話~~
    像個老媽子般的complain~以為自己很厲害~~
    漏洞百出
    (其目的在於將電射光調強..而且這是基本的..這裡什麼都要自己修..)
    真虧他還敢打這話出來 還可調式電阻勒
    我拆過不下數十台 喵的偏偏就是沒看到這顆電阻 你手勁那麼細啊 嘿 老兄那需要多麼精的微調啊?!
    就算真的有哪個天兵工廠出了這麼一台 雷射光調那麼強都不怕片子會燒掉喔~
    7年級有缺點 畢竟還不成熟 且時代在變 但不變的是還是能教的~
    該先檢討自己的食古不化 與一貫的老鳥欺負菜鳥的心理 保持一顆年輕的心~
    來接近瞭解我們7年級~~整天自滿的說我們是草莓族
    對我是 我是草莓族但我是"鋼體草莓"~

    By Blogger R2h, at Tuesday, October 26, 2004 10:44:00 PM  

Post a Comment

<< Home


 


hits
see web stats